Garnier sun helper

Fremtidens IOT bruges til at bestemme solfaktor

Garnier SunHelper er en enkel og brugervenlig IOT løsning. Når brugeren møder SunHelper kan denne med et enkelt tryk på IoT’ens ”solfaktor”-felt spørge til hvilken solfaktor, som skal anvendes sammenlignet niveauet for UV-strålingen på det pågældende tidspunkt.

Produktet er har vundet en pris til Danish Digital Awards og er blevet nævnt i artiklen af Version2 “Sådan programmeres Internet of Things”

Fremtidens IOT bruges til at bestemme solfaktor

Hvilke solbeskyttelse har du behov for i dag?

IoT’en er forbundet til internettet med en API integration mod en vejrstation, som måler UV-indekset i realtid. Ved aktiveringen af IOT’en aflæses UV-indekset og oversætter strålingsniveauet til den relevante Garnier Ambre Solaire solfaktor, som bør anvendes på det pågældende tidspunkt. Den anbefalede solfaktor vises på LED-skærmen og dioden i solcremens låg skifter farve afhængigt af, hvor kraftig solen er den pågældende dag. Lav UV-stråling angives ved en lysegul farve som så gradueres ved stigende UV-niveauer op til en kraftig rød farve ved høj UV-stråling.

Er forbrugeren ved at løbe tør for den solfaktor, som anbefales af IoT’en, kan forbrugeren ved et enkelt tryk på IoT’ens” køb”-felt aktivere en bestilling af en Garnier Ambre Solaire solcreme med den pågældende solfaktor. Bestillingen bekræftes via SMS og sendes direkte til forbrugeren.

SunHelper er placeret i forbrugerens hjem på køleskabet, opslagstavlen eller lignende, hvor magneten kan fastgøres. Det er en plug-and-play løsning, hvor det eneste forbrugeren skal gøre, er at finde et sted at placere SunHelper og indtaster sit mobilnummer og adresse på SunHelpers webside så en bestilling kan bekræftes og leveres.

Fremtidens IOT også i brug til markedsføring

Samarbejdet omkring SunHelper illustrerer hvordan nye teknologier vil ændre vores opfattelse af hvad en mediekanal er og hvilken rolle et brand kan spille i selve marketing mixet.

Kan vi forestille os en fremtid, hvor en annoncør i stedet for at investere 2 mio. DKK i en tv-kampagne i stedet ønsker at producere 20.000 IOT-løsninger og distribuere disse til potentielle og eksisterende kunder fordi ROI’et af denne nye kanal er højere end ved de klassiske mediekanaler?

Vi tror på at den teknologiske udvikling vil gøre brandet/produktet til mediet efterhånden som produkterne bliver forbundet til internettet og dermed gjort intelligente og vi ønsker i samarbejde med vores annoncører, at være med til at præge denne udvikling. SunHelper er vores første skridt i at gøre det til den nye virkelighed.

Teksten i denne artikel er citeret af  Danish Digital Award, som nominerede Sunhelperen til den fornemme pris i kategorien “Experimental”

Skabt af

Mikkel Hagedorn
Head of Innovation GroupM Next Nordic
Anders Søndergaard
Creative Director

2016-03-03 14_31_31-Lommeregner

 

 

 

L’Oreal Garnier
Klaus Vemmer
Nordic Media & Digital Director
2016-03-03 14_34_51-Start

 

 

Produceret af